Yüksek donanımlı ‘B-SUV’ dönemi

Yenilenen KONA temmuz ayı prestijiyle 1.0 litre T-GDi ve 1.6 litre T-GDi olmak üzere iki farklı turbo akaryakıtlı motor ile 1.6 litre GDi tam hibrit motor olmak üzere üç farklı motor seçeneğiyle Türkiye’de satışa sunuldu. Bir evvelki KONA’ya nazaran 14 cm daha uzun olan araba, yüksek donanım düzeyleriyle dikkat çekti. Marka, Türkiye’de kullanıcılara sunduğu her bir motor seçeneğini en üst donanım düzeyleriyle birlikte satışa çıkardı. Bu haliyle araba C-SUV segmentine yaklaşırken fiyat düzeyi tıpkı oranda arttı. O denli ki, Hyundai KONA’nın satış fiyatı artık 1 milyon 612 bin TL ila 1 milyon 826 bin TL ortasında değişiyor.

ELEKTRİKLİSİ SON ÇEYREKTE

Yurtdışında da fiyatı evvelki jenerasyonuna kıyasla 1500 ila 2800 dolar düzeyinde artan yeni KONA’yla ilgili Hyundai Assan Genel Müdürü Murat Berkel, “Globalde KONA fiyatlama açısından daha yukarda konumlandı. Esasen yüksek konfor, güvenlik ve teknoloji donanımlarının yanında büyüyen boyutlarıyla bunu hak ediyor. Düşük versiyonları için fiyat çalışması yaptık lakin ortada büyük fark olmadı. Bugün Türkiye’de 1.5 milyon TL’lerin üzerinde araç almaya karar verildiğinde varlıklı donanım isteniyor. Bu türlü olunca 1.3 milyon TL veren müşteri 1.8 milyon TL düzeylerine kadar çıkabiliyor. Bizde araçları 3 farklı motor seçeneğiyle dolu dolu getirdik. Elektrikli KONA’yı ise son çeyrekte satışa sunmayı planlıyoruz” dedi.

BİR BAKIŞTA YENİ KONA

Yeni KONA’nın 1.0 litrelik T-GDi turbo akaryakıtlı motorlu versiyonu 120 beygir güç ve 200 Nm tork üretiyor. 7 ileri otomatik şanzımana sahip bu versiyon yalnızca üst donanım seçeneği Seçkine ile satışa çıkıyor. 1.6 litrelik T-GDi turbo akaryakıtlı motorlu versiyon ise markanın N Line isimli sportif donanım düzeyiyle geliyor. Tekrar 7 ileri otomatik şanzımanla sunulan bu versiyondaki motor 198 beygir güç ve 265 Nm tork üretiyor. N Line versiyon dört tekerlekten çekiş teknolojisiyle dikkat çekiyor. 1.6 litrelik GDi tam hibrit KONA ise 141 PS’lik kombine çıkış ve 265 Nm’ye kadar tork sağlarken, 6 ileri otomatik şanzımanla çalışıyor. Boyutları büyüyen arabada birçok güvenlik, konfor ve teknoloji elemanı standart olarak sunulurken, bagaj da bir evvelki kuşağına nazaran yüzde 30 büyüyerek 466 litreye çıkmış durumda.

10 SATIŞIN 7’Sİ YERLİ

İzmit’te bulunan Hyundai fabrikasında birinci altı ayda 121 bin adet araç ürettiklerini belirten Hyundai Assan Genel Müdürü Murat Berkel, “Yılı 240 bin adetlik üretimle tamamlamayı hedefliyoruz. Bu sene iç pazardaki yüksek talepten ötürü üretimimiz 220 bin adetten 240 bin adede çıkardık. Altı ayda 26 bin adetlik satış gerçekleştirdik ve sattığımız araçların yüzde 71’ini Türkiye’de ürettiğimiz yerli araçlar (i10, i20, i20N ve Bayon) oluşturdu” dedi. Berkel, yerli üretim arabaların fiyat avantajını korumak için ÖTV matrah limitlerinin arttırılması ve kredi imkanlarının tekrar gözden geçirilmesi gerektiğinin de altını çizdi.

Murat Berkel

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir