Sektördeki tüm faaliyetlere ait ihbar ve şikayetleri pahalandıran BDDK, banka ve banka dışı kuruluşlara toplam 36 milyon 425 bin 761 TL idari para cezası uyguladı.
BDDK’nın 2022 faaliyet raporuna nazaran, geçen yıl kuruma intikal eden 210 bin 404 adet şikayet müracaatının yüzde 21.52’sini mevduat/katılım fonu süreçleri, yüzde 21.29’unu kişisel krediler, yüzde 18.13’ünü banka ve kredi kartları oluşturdu. 2022 yılında kesime ait toplam şikayet sayısı artarken, bu artışta SGK ve kurum maaş ödemelerinde verilen promosyon ödemeleri hakkında yapılan şikayetlerin tesirli olduğu belirlendi. Emekli maaşı promosyonları nedeniyle kuruma iletilen şikayet sayılarında 2022 Ağustos ayı prestijiyle süratli bir artış gerçekleşirken, sonraki aylarda da şikayetler artarak devam etti.
2022 yılında BDDK’ya en fazla şikayet başvurusu, 129 bin 326 müracaat ile CİMER üzerinden alındı. 2022 yılında ferdi eser ve hizmetlerle ilgili tüm ihbar, şikayet, müracaatlar ile isimli makamlarca kuruma ulaştırılan inceleme taleplerinin incelenmesi sonucunda, banka ve banka dışı kuruluşlara toplam 36 milyon 425 bin 761 TL idari para cezası uygulandı.
IMF ve Dünya Bankası tarafından beş yılda bir gerçekleştirilen ve ülke finansal sisteminin memleketler arası düzenlemelere ahenginin değerlendirildiği Finansal Bölüm Kıymetlendirme Programı (FSAP) sürecinin 2021 yılında yine başlatıldığı belirtilerek, “Bu kuruluşlar tarafından 2022 yılında hazırlanan raporlar, Hazine ve Maliye Bakanlığı ile koordineli bir biçimde kıymetlendirilerek kurum görüşleri paylaşılmıştır. Kurum ile Dünya Bankası ortasında 2013 yılında imzalanan İkili Teknik İşbirliği Mutabakatı çerçevesinde, Dünya Bankası ile münasebetlerimiz olumlu bir formda devam etmektedir” denildi.